Salgsbetingelser
Frakt og levering
All vår distribusjon skjer fra vårt hovedlager i Rogaland. Vi sender 99% av våre ordrer normalt innen 1-3 virkedager fra bestillingsdato.
Spesialbestillinger og varer vi ikke har på lager må regne med lenger leveringstid.
Hvor leverer Norsk Høytrykk?
Vi leverer pakker over hele Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen). Normalt vil vi levere til ditt nærmeste utleveringsted (servicepartner) for transportøren (MyPack/PostNord), men om nærmeste utleveringsted er fullt (i kampanjeperioder og før jul) så kan en måtte regne med at transportør må velge et utleveringsted som defineres som nærmeste neste ledige sted. Mindre pakker blir sendt til din hjemadresse for levering i postkasse eller dørmatte.
Frakt og Fri Frakt
Norsk Høytrykk sender alle ordre med Postnord, og vi velger den raskeste og beste fraktmetoden for din pakke. Se ordren for å finne fraktprisen. Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss når pakken sendes fra oss.
Hente ordre selv
Det er mulig å hente dine ordre i vår butikk alle hverdager mellom 8.00-16.00, torsdager 8.00-18.00. Avtal med oss på forhånd, så har vi bestillingen klar. Kontakt oss på post@clena.no for å avtale dette.
Til deg som har fått pakke til utleveringssted
Dersom du har en pakke som skal hentes på et utleveringssted og sitter i karantene, har vi flere løsninger som sørger for at du får pakken din og samtidig kan holde deg hjemme.
1. Du kan gi en annen person fullmakt til å hente pakken din for deg. Dette gjør du ved å velge «Gi hentefullmakt» når du er inne på pakkesendingen din i myPostNord.
2. Du kan utsette hentefristen, slik at pakken ikke returneres etter de ordinære 14 dagene, men ligger og venter på deg i ytterligere 7 dager. Dette gjør du ved å velge «Utsett hentefrist» når du er inne på pakkesendingen din i myPostNord.
3. Du kan få pakken levert på døren. Dette gjør du ved å velge «Bestill hjemlevering» når du er inne på pakkesendingen din i myPostNord.
Takk for at du tar ansvar og bidrar til å minske utbredelsen av covid-19!
Uavhentetede pakker fra postkontor
Ved uavhentet pakke på utleveringssted vil du bli fakturert kr 300,- som dekker frakt/returfrakt i tillegg til omkostninger.
Mangel eller feil ved leveranse eller vare
Send oss en e-post til post@clena.no. Husk å gi oss informasjon om kundenummer, ordrenummer og varenummer på varen. Vi svarer deg så fort som mulig etter at vi har funnet ut hva som har skjedd eller har fått rettet opp feilen.
Dersom du har fått feil vare, eller det mangler en vare i pakken, refunderer vi beløpet.
Er varen skadet under transport?
Dersom varen er skadet under transport, er det viktig at du følger punktene nedenfor:
- Ta vare på den originale emballasjen og produktet.
- Dersom pakken er skadet når du henter pakken, skal skademelding skrives ut på utleveringsstedet (post i butikk).
- Send en mail til post@clena.no med kundenummer, ordrenummer, varenummer og bilde av skaden.
Vi vil deretter behandle saken din og finne ut hva som har skjedd for å rette opp eventuelle feil. Når retur er godkjent, kan du sende pakken tilbake med skademelding fra Postnord. Pakken må sendes tilbake innen rimelig tid, og innen 10 virkedager fra du har hentet pakken.
Har du mottatt feil vare?
Send oss en e-post til post@clena.no og fortell hva som har blitt gjort feil. Husk å gi oss informasjon om kundenummer, ordrenummer, varenummer og hvilken vare som er feil. Du må informere oss om eventuelle feil innen 10 virkedager etter at du har hentet produktet.
Angrerett
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varen, feil ved leveransen skal rettes skriftlig gjennom Kundeservice. Ikke send tilbake varen før du har snakket med en saksbehandler i Norsk Høytrykk. På den måten slipper vi unødvendige misforståelser, i tillegg til at vi får hjulpet deg på best mulig måte.
Vi henviser til angrerettloven dersom du angrer på et kjøp hos oss. I pakken du har mottatt, ligger det et angreskjema som du også kan finne på ”min konto”. Fyll ut skjema og send varen til oss i retur innen 14 dager. Eventuell returforsendelse må betales av deg.
Du har alltid 14 dagers angrerett iht. gjeldende lover og regler. Det eneste vi krever fra deg er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand innen rimelig tid. Original emballasje og merkelapper skal legges ved returen. Dersom du har fått en defekt vare står vi for returkostnaden.
Reklamasjon
Er det mangler eller feil ved varen, sender vi deg ny vare. Du må ha gyldig reklamasjon for å pengene tilbake og for å få dekket returkostnaden.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Kontakt oss på post@clena.no. For raskest behandling av din retur bør e-posten inneholde kundenummer, ordrenummer, hvilket varenummer det gjelder og feilmelding/begrunnelse.
Vi anbefaler deg å bruke Norgespakken ved Posten eller Smartpost slik at du har sporingsmuligheter og forsikring.
Sikkerhet og personvern
Vi lover å håndtere personopplysninger som blir lagt igjen på norskhøytrykk.no på en trygg måte. For at du kan handle på norskhøytrykk.no, trenger vi personopplysninger som navn, adresse og e-postadresse. Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring og ved garanti- og returordninger. Informasjonen du har lagt inn finner du på ”min konto”.
All informasjon om betaling og kredittkort oppbevares hos Klarna, som er ansvarlig for å belaste, oppheve, reservere og kreditere din bestilling hos oss.
For å kunne lære mer om hva våre kunder og hva de er opptatt av, registrerer og oppbevarer vi loggdata når du klikker og søker på norskhøytrykk.no. Denne informasjonen benyttes også for å vise deg relaterte produkter og sende deg tilbud, dersom du har krysset av for nyhetsbrev. Norskhøytrykk.no selger ikke personopplysninger til en tredjepart. Du kan være trygg på at dine personopplysninger som er registrert på denne siden, kun blir brukt i forbindelse med din handel på Norskhøytrykk.no.